13 Mayıs 2009 Çarşamba

renk kodu analizi

patron dediğin mühim bir şeydir. aptal olmaması gerek. o yüzden dikkat edilmelidir. tavsiyedir.

kurum kültürü olmayan bir yerde kurum kültürü oluşturulamaz. hele ki tek kişinin söz hakkı olduğu bir yerde kıçını yırt olmaz.

uzatmayacağım ya. geçenlerde bir test uygulatıldı bize. çeşitli kişilik özelliklerinin yer aldığı sıfatlar arasından kendine en uygun olanı seçecektik. test hey girl dergisindeki testlerden farksızdı. hatta ilk aklıma gelen facebooktaki embesil testler. ordan almıştır diye düşündüm. unuttum bile. bugun çok mühimmiş gibi test sonuçları geldi. benim baskın rengim beyaz, yükselenim kırmızıymış. yükselen ne lan? :)

önce beyazın özelliklerine bakalım.
iyi bir dinleyici
güvenilir
rahatına düşkün
hoş sohbet
....

aklımda kalanlar bunlardı.

şimdi kırmızının özeliklerine bakalım.

baskın
güç peşinde
kötü bir dinleyici
uyumlu
.....

aklımda da pek bir şey kalmamış be! patron hanım kızımız renkler için çeşitli yakıştırmalar da bulundu.

mavi -- melek
kırmızı --hitler atatürk arası
sarı -- adile naşit
beyaz -- ?

beyaza bir şey bulamadı. çünkü sahalarda görmek istemezdiğimiz hareketlerdi bunlar. :) bir ben beyaz çıktım. bir de melek'in yükseleni beyaz çıktı. kurumumuzda milyonlarca mavi melek varmış. kurumun yükünü bunlar çekiyormuş. bla bla...

beyaza isim bulmamasının nedeni tek beyaz renkte bir benim çıkmamdı. yorum bile yapamayacağını söyledi. düşün ne haldeyin ey okuyucu!

bildiğin tembelim doğru ama kıç yalamıyorum bu da doğru.
...........
yaptığı test ile ilgili şöyle aksaklıklar vardı. bir kez her renkteki madde dağılımı birbirine eşit değil. dolayısıyla puanlama yapılırken medyan uygulanması gerekiyordu. gayet küt biçimde skorlara bir puan vermiş. haliyle mavi melek ya da hitler olmak çok daha kolaydı. üstelik maddeler kağıda dökülürken bazıları daha büyük puntolu veya bold yazılmıştı. dolayısı ile algı doğrudan oraya yönelmekteydi. başka bir arkadaşın tespiti ise mavi melek maddelerinin bahsettiğim şekilde olduğu. sonra sonra son tespit ise biasın egemen olmasıdır. insan kendini ordaki maddelere göre uygun biçimde olumlu olarak ifade etmesidir.

patronla aram açılmasaydı soracaktım testin geçerlik ve güvenirlik çalışmalarını kimin yaptığını. bilmiyordur ki onlar nedir?

tez öğrencisiyim belli midir?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder