17 Kasım 2009 Salı

ses ver

sevgili arkadaşlar,
geçenlerde finikülere bisikletimle binerken görevli 2 akbil basmamı istedi. katiyyen basmadım ve ortalığı birbirine kattım.

o gün bu gündür de bisiklete ek ücret isteyen toplu taşıma araçlarına, dolayısıyla belediyeye savaş açtım.
bakın geçen sene bedava bisiklet otoparkı açılışı konuşmasında İSPARK Genel Müdürü Kadir Gurbetci ne demiş: “İstanbul Büyükşehir Belediyesi trafik sorununu ortadan kaldırmak için her kademede çeşitli yatırımlar yapıyor. Biz de İSPARK olarak küresel ısınmanın gündemde olduğu, doğal dengenin bozulmaya başladığı şu günlerde doğaya hiçbir zararı olmayan bisiklet kullanımını özendirmeye çalışıyoruz. Bu bir nebzede olsa kısa mesafelerde hem trafik açısından hem de bir sosyal sorumluluk olduğunu düşünüyoruz. Bisiklet kullanımını teşvik edici bir çalışma yapmaktan mutluluk duyuyoruz.” (kaynak:ibb.gov.tr arşivi)

ben işe bisikletle gidip gelen bir vatandaşım. şehirhatları vapurları ve dentur gibi motorlarda bisikletim için

ek ücret ödemezken hızlı feribot, istanbul metrosu ve ada vapurunda ek ücret uygulamasına tabi tutuluyorum. söylendiği gibi, bisiklet kullanımını arttırmayı sosyal sorumluluk olarak gören bir belediyenin sınırları içinde yaşıyorsam, bu uygulamanın derhal durdurulması gerekir. bir belediyenin amacının kar etmek değil, halka hizmet olduğunu aklımızdan çıkarmayalım.

bugün oturup ibb.gov.tr, ido ve istanbul metrosuna e-mailler yazdım. toplu taşıma araçlarında bisiklete ek ücret uygulamasına son vermelerini talep ettim. ayrıca turnikelerde görevliler ücret talep edince "sivil itaatsizlik" formülü uygulayarak "ben bu ücretin ödenmesine karşıyım" diyip ödemeden geçiyorum. tabi çekirge bir sıçrar iki sıçrar.. bir gün başım bir belaya girecek herhalde.

bu konudan siz de rahatsızlık duyuyorsanız lütfen siz de RAHATSIZLIK VERİN! belediyeye, idoya ve istanbul metrosuna şikayette bulunun (sadece "toplu taşıma araçlarında bisklete ek ücret uygulamasına son verin" yazsanız bile yeter) ve turnikelerde problem çıkarın. aklına daha iyi bir yöntem gelen varsa lütfen bana da söylesin.

sevgiler,

aylin


( barışa pedal bisiklet grubu )
.....................................................................

okuyup da ses vermeyenin akbili dıt dıııtlasın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder